Thursday, September 10, 2009

Sedakar Berkongsi pasal baik buruk dihati tanpa syarat

Salam kekawan...semalam masa amber menunggu waktu berbuka pose, isteri amber duk tengok satu citer tu..kalau tak silap amber tajuknya 'paku didinding'. Amber pun terlayan laa skali tapi tengok tengok macam tu jer..sebab masa tu amber juga sedang memikirkan benda lain..so tak fokus sangat tengok citer tuu...namun dalam pada itu, amber terdengar satu perkataan yang dikeluarkan oleh salah seorang pelakon tu berbunyi " bukan bahan bandingan, baik buruk dihati tanpa syarat'....terus kepala benak amber ni pun bertanya..apakebenda yang dimaksudkan tu....amber terpikir pikir gak sampai laa berbuka pose...perkataan tuu teringat ingat jerrkat minda amber nii.. itu yang menarik amber untuk tulis dan berkongsi disini seandainya tuan tuan yang budiman tahu apakah maksudnya?

Tapi pada amber laa yang daif ni.....rasanya lerr...lebih merujuk kepada perhubungan adik beradik..perhubungan anak dan ibu, perhubugan anak dengan ayah dan seangkatan dengannya...maksudnya perhubungan tu walaubagaimanapun terjadi, berlaku pergaduhan ke apa ker, baik atau buruk ianya tetap satu perhubungan yang tidak boleh diputuskan. Sama ada adik beradik, ibu dan ayah kita sejauhmana baiknya atau sejauhmana jahat atau buruknya ia tetap orang yang ada pertalian hubungan darah dengan kita..Bak kata pepatah melayu....air dicincang tidak akan putus.... tah betul atau tidak tak tau ler...amber ni main cakap jer...

3 comments:

  1. Mmm..dalam maksud ayat tue...terasa sedih tanpa ayah dalam keluarga hampir 19 tahun...

    ReplyDelete
  2. Tu lerr farest....kadang tak faham dengan apa yang berlaku kat dunia ni..orang yang tiada ayah..sentiasa rindukan belaian seorang ayah....ada plak orang yang ada ayah tapi tak hargai ayah yang masih ada..

    ReplyDelete
  3. Wah... saling tafsir mentafsir antara bekas Presiden 3rd...

    ReplyDelete